Braai en troubles

na een paar dagen ben ik zo goed als gewend aan mijn leventje hier in Kaapstad. Ik ken iedereen uit het huis en ze zijn allemaal erg aardig. En anders. Er zijn zo veel verschillende nationaliteiten in het huis en het is super leuk om de anderen te horen over thuis.

Gisteren hebben we een braai gehouden met het hele huis, wat een afrikaanse barbecue is. Maar het was niet zoals de traditionele, het was meer om gezellig met iedereen uit het huis te eten. Het was heel leuk om iedereen te leren kennen. Een paar duitsers probeerde Nederlands te lezen, ik had het op moeten nemen, het was zo grappig!

Vanochtend zijn we naar de Great Biscuit Mall geweest. Dat is een grote markt waar je allerlei eten kan proeven. Er was een 'Dutch Man', waar ik samen met een Amerikaans en Iers meisje heen ben gegaan voor poffertjes. Ze vonden het super lekker en het was zo grappig om te zien hoe speciaal het voor ze was.En ze kunnen het niet uitspreken.

Hierna wouden we met z'n vijven de Tafelberg beklimmen, maar dit ging niet helemaal probleemloos. We wouden de makkelijkste route nemen, en toen we na lang zoeken dachten dat we deze gevonden hadden, liepen we fout. En we waren anderhalf uur verder voordat we doorhadden dat we de zwaarste en moeilijkste route aan het lopen waren. Het was super zwaar en we moesten de hele tijd pauze nemen omdat we zo moe waren.

Na de anderhalf uur durende wandeling kwamen we een paar jongens tegen die ons vertelden dat het nog zeker anderhalf uur zou duren voordat we op de top zouden zijn. En het idee was om de heenweg te lopen en de terugweg de kabelbaan te nemen. Maar toen zeiden ze dat we nog zeker 2 uur moesten lopen om bij de kabelbaan te komen omdat het helemaal aan de andere kant was. En als we lopend terug zouden gaan zou het al donker zijn, en we hadden geen zaklampen meegenomen dus dat was ook geen optie. Dus toen hebben we maak besloten om gelijk terug te gaan. Dus nu gaan we het een andere keer doen, aan de andere kant van de berg, zodat we niet zo ver naar de kabelbaan hoeven te lopen. Maar ik had niet verwacht dat het zo zwaar zou zijn, op een gegeven moment moesten we gewoon klimmen, het was geen wandelen meer. En ik heb geen sportkleding bij me dus het was best warm in mijn spijkerbroek. Maar we hebben het overleefd!

Vanavond gaan we waarschijnlijk uit met een paar mensen uit het huis. En morgen ga ik naar Waterfront, wat een plaatsje is aan zee. En daarna naar Magic Mike XXL whaaaaa!

Groetjes uit Zuid-Afrika

Kiss

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active