First day

Gister had ik de introductie (beetje laat maar oke), waar alles werd verteld en uitgelegd. We regen ook een kleine tour door de stad, wat heel gezellig was. Ik heb de meiden van het andere hostel iets beter leren kennen en heb eekhoorns gevoerd haha! 'S avonds zijn we met de eiden uit t huis naar Magic Mike XXL gegaan, wat super gezellig was!

Het leuke aan wonen in een hostel is dat er elke week nieuwe mensen aankomen en dat er altijd iemand is om wat mee te doen. Aan de andere kant is t jammer dat mensen die je nog maar 1 week kent, en waar je t goed mee kon vinden, ook weer gaan, naar huis, of doorreizen oop zoek naar nieuw avontuur...

Vandaag ben ik voor t eerst naar t project gegaan waar ik de komende 2 weken ga helpen. het is een kinderdagverblijf en ik heb de 5/6 jarigen. Toen ik binnen vielen een paar kinderen me aan. Ze knuffelden alsof ze me al jaren kenden en waren helemaa niet verlegen. De man die de introductie gaf (Kevin), had verteld dat de meeste kinderen het verschil niet zien tussen al de vrijwilligers omdat we allemaal "blond haar en blauwe ogen" hebben. Als je aankomt denken ze gewoon dat je de vrijwilliger bent die de dag ervoor naar huis is gegaan.

Omdat de kinderen vakantie hebben waren er 'maar' 18... We houden de kinderen de hele dag en beetje bezig en helpen tijdens de lunch. De projecten houden er rekening mee dat je hier niet alleen bent voor t vrijwilligerswerk maar ook om t land te zien. Iedereen werkt halve dagen e je kan vrij vragen als je bijvoorbeeld op safari wilt.

Ik ben best lang onderweg naar het project, ik moet 2 minibusjes nemen om er te komen, maar het is eigenlijk best gezellig omdat je zoveel mensen van hier leert kennen in de busjes. Iedereen ziet dat je anders bent en ze zijn allemaal nieuwsgierig waar je vandaan komt. Morgen moet ik er alleen zien te komen... Ik ben blij dat ze in Zuid-Afrika niet weten wat op tijd komen is, want dat word nog wat!

Ik krijg kramp in handen van het typen op mijn nieuwe superluxe BlackBerry, dus ik ga stoppen voor nu.

Liefsss en slaap lekker alvast x

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active