Naar de gevangenis...

Vandaag ben ik samen met een paar huisgenootjes naar Robbeneiland gegaan. Op de boot heb je een super mooi uitzicht op Kaapstad!

Op het eiland werden we eerst in een bus rondgereden en werd er van alles verteld over het eiland. Daarna zijn we naar de gevangenis gegaan en werden we rondgeleid door een ex-gevangene. Dit was super interessant. Hij vertelde over zijn eigen ervaringen en we mochten in alle cellen kijken.

In elke cel hangen bordjes met een ervaring of herinnering van de gevangene die in die cel verbleef, het was schokkend om te lezen hoe het leven in die gevangenis was. Er stond bijvoorbeeld op 1 bordje dat ze je naar de tandarts lieten gaan om te kijken of je tanden nog goed waren, en dan hoor je de tandarts tegen de bewaker zeggen; "Ja, zijn tanden zien er goed uit, ik zal ze dr morgen uit trekken voordat hij doodgemaakt word..."

Ik vond het heel interessant om allemaal te zien maar als je zelf in z'n cel staat komt het toch wel dichtbij...

Morgenochtend begin ik aan mijn driedaagse tour! We gaan onder anderen walvisspotten, naar wijnproeverijen, de pinguins opzoeken, hiken, naar de Cape of Good Hope en uit in Stellenbosch! Dus dit weekend ben ik waarschijnlijk te druk om iets te posten.

Tot volgende week! Liefssss

Reacties

Reacties

Gerard

Stellenbosch: Heerlijke wijn.

Hans Kamp

Ik hoop volgend jaar iets soortgelijks te gaan doen: Kaapstad, Robbeneiland, Oudtshoorn, Stellenbosch, Kaap die Goeie Hoop, en baie Afrikaans praat. In daardie gebied is meer Afrikaanssprekendes. :) O ja, en niet te vergeten, de braai! De barbecue bij jou thuis was zeker een voorproefje? :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active