Afrika is niet warm

Het is alweer meer dan een week geleden dat ik iets geplaatst. De tour die ik gedaan heb afgelopen weekend was erg leuk, we zijn naar The Cape of Good Hope geweest, de pinguïns, The Old Biscuit Mill, Cape Point, naar Stellenbosch, waar we wijn-, kaas-, chocola-, en bierproeverijen zijn geweest, en zijn vrijdag en zaterdag uit geweest. Het was een druk weekend al met al.

Het was alleen wat minder dat mijn backpack zaterdag gestolen is. We hadden onze backpacks in de bus laten liggen toen we gingen dineren, en toen we terug kwamen waren er 3 weg. We zijn naar het politiebureau geweest, in elke vuilnisbak in de omgeving gezocht, hopend iets terug te vinden... Maar tevergeefs.
Dinsdags ben ik naar een karaokebar gegaan met een paar huisgenootjes. Ik was nog nooit in een karaokebar geweest en het was super leuk! Ik heb uiteraard samen met een huisgenootje gezongen; total eclipse of the heart haha. En we hebben nog een liedje met zn allen gezongen.
Verder ben ik de hele week naar mijn project geweest. Vandaag heb ik afscheid genomen van de kindjes en ze beloofd dat ik terug zou komen voordat ik naar huis ga. Volgende week begin ik op mijn tweede project, namelijk een basisschool. Ik hoop dat ik dan in 1 van de oudere klassen mag meedraaien. Het kinderdagverblijf was leuk, maar ik ben eigenlijk op zoek naar wat meer uitdaging...
In het vrijwilligershuis gebeuren ook heel wat spannende dingen. Gister is er bijvoorbeeld een meisje uit het andere vrijwilligershuis (in een ander deel van de stad) bedreigd door 8 mannen met een pistool en moest ze haar telefoon, geld, en creditcard afgeven.
En gister gingen er 2 meisjes uit mijn huis de Tafelberg beklimmen. Een uur later kregen we opeens een berichtje dat ze verdwaald waren, en ze wisten niet welke route ze genomen hadden... Het was inmiddels donker en het regende en het was hooguit 8 graden. Uiteindelijk zijn ze door een reddingsteam thuis gebracht. Gelukkig alleen lichtelijk onderkoeld...
Het weer is vandaag ook vreselijk. Het regent de hele dag al, het is koud en het waait hard. Op dagen als deze mis ik het warme thuis, ook al zou ik thuis waarschijnlijk klagen dat het te warm is haha.
We gaan vanavond uit eten en uit op Longstreet, het uitgaansgebied van Kaapstad. En als het weer een beetje mee zit gaan we zondag sandboarden.
Geniet van het weer daar, ik ben jaloers! En niet klagen, want ik heb het hier koud, de HELE tijd. Winter zonder verwarming is niet alles...
Groetjesss xxx

Reacties

Reacties

Hans Kamp

Met jouw verhaal heb je mijn interesse al gewekt voor volgend jaar. Ik wil dan ook naar Kaapstad en omgeving, dus wat jij nu ook doet.

Interessant om jouw belevenissen te lezen. Ik heb ontdekt dat jouw Facebookpagina voor sommigen wel te lezen is, en voor anderen niet. Misschien ga ik dat rapporteren.

In Zuid-Afrika is het nu winter naar hun maatstaven. Het kan 's nachts behoorlijk vriezen en overdag toch aangenaam zijn (voor sommigen wat te koud). Toen ik daar was was het in Johannesburg ongeveer 17 graden. Later, op andere plekken was het tussen 18 en 27 graden warm. 's Nachts kan het zo een paar graden vriezen.

Bij ons thuis is het vrij warm geweest, een paar keer zelfs 36 graden. Het weer is nu aangenaam (23 graden).

Hans Kamp

Ik schrik wel een beetje van de dingen die je hebt meegemaakt. Diefstal, bedreiging, etc.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active